U prostoru HKD Napredak, početkom travnja u Zagrebu predstavljena je vinarija Boškinac. Njen je osnivač, karizmatični i elokventni Boris Šuljić, ujedno i vlasnik vrlo uspješnog hotela, restorana i kafića na otoku Pagu. Boutique hotel Boškinac, sa 8 soba i tri apartmana, još je 2007. osvojio Plavi cvijet Hrvatske turističke zajednice, kao i prvog Adriana (priznanje za najbolji mali hotel u Hrvatskoj) u anketi Slobodne Dalmacije. Sam restoran 2020. godine osvojio je Michelinovu zvjezdicu, čime se svrstao u društvo sedam odabranih restorana u Hrvatskoj.
Početkom 2000-tih, Boris odlučuje na svojoj djedovini sagraditi novi podrum sa modernim pogonom za preradu grožđa. Istovremeno, u jednoj od rijetkih zelenih oaza na otoku Pagu - Novaljskom polju - zasađeno je oko 30.000 trsova gegića, chardonnaya, cabernet sauvignona, cabernet blanca i merlota. Gegić, autohtona paška sorta, presađen je iz Povljane dok su popularnu otočku žuticu sačinjavali još trbljan, višan i topol. Već su prve berbe 2004. i 2005. pokazale potencijal crnih sorti, pa se Boris od samog početka odlučuje za klasičnu bordošku kupažu pod nazivom Boškinac, koja je do danas ostala perjanica vinarije i sačinjava gotovo trećinu ukupne proizvodnje. No, kroz dvadesetak godina postojanja vinarije, ovdje su stvorene i neke izvrsne bijele kupaže - primjerice Grand cuvee i orange Ocu. U međuvremenu su iznajmljeni i vinogradi na posedarskom području, u kojima na otprilike 120m nm/v prevladavaju crne sorte. Time je Boris upotpunio svoj vinski portfelj i zaokružio količine na oko 40.000 butelja godišnje
Kušanje - kroz koje nas je vodio sommelier Tomo Jakopović - krenulo je pjenušcem VIAZ 2018, čiji naziv dolazi od iskrivljenog talijanskog viaggio, te predstavlja svojevrsno putovanje čula. Riječ je o mješavini gegića, chardonnaya i ugni blanca. Zanatski napravljeno pjenušavo vino, sa mirisom bijeloga voća.
Uslijedila je Calma, bijela kupaža osmišljena kako bi umirila intenzitet restoranskog stresa i poželjela dobrodošlicu svakom gostu. Briljantni debit, savršeno je nadopunjen maraštinom pri čemu su obje sorte uzgojene u Oklaju i u zadarskom zaleđu. Nenapadno, uglađeno i svježe ljetno vino.
Bijeli Grand Cuvée 2020 sa 12.5% alkohola kupaža je debita, chardonnaya i sauvignona njegovanih sur lie metodom, a zatim pomiješanih sa gegićem i pošipom. Boris Šuljić za ovo je vino izjavio kako je ono odraz njegove želje da ozbiljno tretira bijele sorte u vinogradu. Za ovo vrlo ekstraktno vino očekuje se daljnji rast, te da će svoj vrhunac doživjeti za 2-3 godine.
Luzar (u lokalnom rječniku ruža) rose 2020 sa 13.5% alkohola strukturiran je i ne baš bezazlen rose. Sam Boris naziva ga foodie vino, obzirom da podnosi i neka ozbiljnija sljubljivanja. Rađen je metodom samotoka, bez maceracije, od grožđa uzgojenog na položajima u Posedarju i Nadinskom polju. Fantazmagoričnu etiketu sa motivom ovce, na temelju Borisovih ideja ilustrirao je Vedran Klemens, pod okriljem dizajnerskog studia Sudar.
Ocu orange iz 2020. nastao od gegića, prava je posveta pokojnom ocu. Zahtjevni grozdovi gegića brane su ranije, uz strogu selekciju isključivo zdravih bobica, a zatim macerirani tri tjedna, uz naknadno odležavanje u 500-litarskim hrastovim bačvama.
Lasina 2021 je jedna od najpotentnijih dalmatinskih crnih sorti, koju mnogi nazivaju dalmatinskim crnim pinotom. Njen su potencijal prepoznali i u Boškincu te najavljuju proizvodnju većih količina u odnosu na današnjih (skromnih) 1000 litara. Na nosu dominira miris crvenog koštunjičavog voća, najviše višnje, a sljedivošću i elegancijom osvaja i najzahtjevnija nepca.
Boškinčić, mlađi brat velikog cuvéea, blend je merlota (70%) i cabernet sauvignona (30%). Osjeća se optimalan dodir drvenih bačvi, kao i arome šljiva, borovnica i ribizla.
Zvijezda za kraj: Boškinac cuvee 2016, kupaža merlota i cabernet sauvignona u omjeru 55:45%.
Fantastično vino koje nije bez razloga najveći ponos vinarije. 2 godine odležava u drvu (od čega 80% u francuskom hrastu), a najveći mu je neprijatelj kiša praćena posolicom, zbog čega su preskočene berbe 2008., 2014. i 2019.
Bio je to jedan uistinu savršeni niz vina, kojem baš ništa ne treba dodati i oduzeti. Boris Šuljić zaključio je prezentaciju razmišljanjima, kojima je otkrio djelić svoje vinske i poslovne filozofije: "Jedna generacija ne bi se trebala zanositi osvajanjem velike pozicije u tržišnom smislu. Važno je da se izgrađuje know how, te da se stvara povjerenje... Treba ostati normalan u džungli trendova. Ne znam da li me moja ustrajnost učinila boljim, ali me svakako učinila jačim i istrajnijim."
---
Tekst: Irena Lučić, diWine Portal
Foto: Marko Čolić, Irena Lučić
Comments