14. i 15. listopada u zagrebačkom hotelu Dubrovnik održan je prvi poslovni vinski sajam Prosecco Days. Dvadeset talijanskih proizvođača Prosecca DOC prezentiralo je ukupno više od 60 vinskih etiketa, među kojima i velik broj Prosecca DOC Rosé – ružičastog pjenušca koji je novitet čak i na talijanskom tržištu, plasiran tek 2020. godine. Na popisu izlagača našla su se neka velika i poznata imena, poput Ville Sandi, Bottege i Astorie. No, većina izlagača je po prvi puta prezentirala svoje pjenušce na hrvatskom tržištu, koje su prepoznali kao zanimljivo zbog rastućeg trenda proizvodnje i potrošnje pjenušavih vina. Osim B2B susreta, ovaj je sajam bio prilika da i brojni ljubitelji vina dođu kušati nove prosecco okuse i stilove. Osim spomenutih vinara, na sajmu je prisustvovala i tvrtka Cibus Et Terra, proizvođač ručno rađene opreme za vinare. Organizatori ovog događanja su udruga Vinoljupci i Talijansko hrvatska gospodarska komora, dok je sajam održan uz potporu Veleposlanstva Republike Italije i Konzorcija za zaštitu imena Prosecco DOC iz Treviza.
Svečano otvorenje sajma Prosecco Days održalo se u četvrtak, 14. listopada u 12 sati. Gđa Irena Lučić, voditeljica projekta Vinoljupci i gđa Andrea Perkov, direktorica Talijansko hrvatske gospodarske komore, organizatorice sajma, pozdravile su sve prisutne, vidno zadovoljne odazivom talijanskih vinara i hrvatske vinske struke. Veleposlanik Republike Italije u Zagrebu, NJ.E. g Pierfrancesco Sacco ukazao je na važnost suradnje Italije i Hrvatske te naglasio kako ovakve manifestacije služe povezivanju i jačanju ne samo poslovne nego i međudržavne suradnje. Vicedirektor konzorcija za zaštitu Prosecca DOC g. Andrea Batistela istaknuo je kako se nada da je ovo tek prvi ovakav sajam u nizu, te kako vjeruje u uspješnu buduću suradnju talijanskih vinara i hrvatskih vinskih profesionalaca. Naposlijetku, izaslanica gradonačelnika Zagreba gđa Tanja Operta, voditeljica Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša, zahvalila je prisutnima na inicijativi jačanja talijansko-hrvatskih poslovnih odnosa i naglasila kako će takvi projekti uvijek naići na podršku Grada Zagreba.
Iako je Prosecco Days primarno zamišljen kao poslovni sajam s ciljem jačanja postojećih i stvaranja novih poslovnih veza između proizvođača Prosecca DOC i hrvatskih vinskih profesionalaca, distributera, trgovaca i HoReCa sektora, sajam je pobudio i veliko zanimanje vinskih zaljubljenika.
Na dvodnevnom sajamskom programu, osim promenadnog kušanja pjenušaca, našlo se i predavanje pod nazivom „Prosecco DOC – prošlost, sadašnjost, budućnost“ koje je održala gđa Perkov. Prvo spominjanje Prosecca datira još iz 13. stoljeća, svoj boom doživljava u renesansi kada slovi za „vino koje daje dugovječnost i ljepotu“, dok je danas jedan od najvažnijih izvoznih proizvoda Italije: Svaka četvrta boca vina proizvedena u Italiji je prosecco, a čak 80% proizvedenog Prosecca DOC popije se izvan matične Italije.
U sklopu sajma održane su četiri stručne vinske radionice koje je u suradnji sa vinarima osmislio i vodio najpoznatiji vinski bloger i veliki znalac Nenad Trifunović Vinopija. Radionice su zbog svog stručnog, ali istovremeno i opuštenog pristupa, naišle na snažan odaziv publike – kako vinskih profesionalaca, tako i hobista – koji su se rado uključivali u diskusiju o vinu svojim pitanjima i komentarima. Važno je napomenuti kako se na radionicama poštivalo zlatno pravilo koje glasi „koliko vina toliko i vode“, a za dobru hidriranost pobrinuo se Romerquelle, voda-partner sajma.
Prvog dana sajma održana je i gala večera „Prosecco&Dijamanti“ na kojoj su osim sa ukusnim sljedovima hrane, pjenušci sljubljeni sa – dijamantima. Partneri gala večere, Zlatarnice Rodić, za prisutne su pripremili kratko, ali vrlo edukativno predavanje o dijamantima, a prisutne predstavnice ljepšeg spola imale su priliku isprobati i fotografirati se sa dragocjenim nakitom. Dijamanti nisu slučajno izabrani kao tema večere - najdragocjeniji i najsjajniji kamen najbolje dočarava vrijednost koju prosseco ima za Talijane: uspoređuju ga i nazivaju dijamantima u čaši.
Italija i Hrvatska susjedne su zemlje koje povezuju duga povijest gospodarske suradnje i snažne poslovne spone. Kada je riječ o proizvodnji, distribuciji i izvozu vina, brojke debelo pretežu u korist Talijana, svjetskih lidera na spomenutom području. Iako su popularni pjenušavci dobiveni od sorte glera u Hrvatskoj već dugo prisutni i vidljivi, prostora za tržišno širenje Prosecca DOC ima više nego dovoljno.
Obzirom na interes i na atmosferu koja se mogla vidjeti na sajmu sigurni smo da je ovo tek prvi Prosecco Days u nizu te da će se suradnja udruge Vinoljupci, Talijansko hrvatske gospodarske komore i Veleposlanstva Republike Italije nastaviti. Vjerujemo kako će uspjeh sajma motivirati domaće vinare na udruženo tržišno djelovanje te ih potaknuti da, po uzoru na uspješne talijanske susjede, prionu na zaštitu i brendiranje domaćih mirnih i pjenušavih vina.
---
PR: Irena Lučić, Vinoljupci
Foto: Nikola Zoko
Comentarios