Zadarsko zaleđe, točnije Ravni Kotari, regija su Europe sa najvećim postotkom ekološke poljoprivredne proizvodnje po glavi stanovnika. U njih se ubraja i vinarija Kotari, nasljednik brenda Mas-Vin odnosno PZ Maslina i vino, koji je svojim vrhunskim vinima i maslinovim uljima već osvojio brojna nepca. Aktualni re-branding podigao je tu letvicu još više, a ako uza sve faktore nabrojimo i onaj ključni – smjenu generacija – tada možemo zaključiti kako je pred vinarijom Kotari uistinu sjajna budućnost.
Naime, upravo su tzv. nove generacije vinara nositelji vinske (r)evolucije koja se u Hrvatskoj događa posljednjih 15-ak godina. Tradicija i odrastanje u vinarskoj obitelji u kombinaciji sa višom razinom edukacije, suvremenom tehnologijom u podrumu i svješću o važnosti autentičnog i fokusiranog marketinškog pristupa formula su za uspjeh ne samo pojedinih vinarija, već i čitavih vinskih regija.
U sve navedeno, pa i više, uvjerili smo se na prezentaciji brenda Kotari koja je okupila predstavnike eno-gastro medija i vinske profesionalce u zagrebačkom diWine Clubu. Na druženju su sudjelovali Stanka Jagar, predstavnica vinarije, renomirani enolog Robert Brkić te prodajni predstavnik Saša Zec
Novo ime uz zadržane tradicionalne vrijednosti
„Brend Kotari nazvali smo prema lokaciji na kojoj su smješteni naši vinogradi i maslinici. Riječ je o vinogorju Benkovac-Stankovci, jednom od najpogodnijih područja u Hrvatskoj za uzgoj vinove loze. To je mjesto koje nazivamo domom i gdje priča počinje i završava – od sadnje vinograda i maslinika, pa sve do finalnog proizvoda“ – pojašnjava Stanka Jagar, predstavnica vinarije i brand managerica.
Naime, upravo je Stankin otac, Željko Uzelac, zajedno sa partnerom Radom Bobanovićem na ovom području zasadio prvih 50 hektara vinove loze i maslina, kada je, sad već daleke 2006. godine osnovana Poljoprivredna zadruga Maslina i vino. Spoj tradicije i inovacije doveo ih je do točke u kojoj se nalaze danas, pri čemu je važno naglasiti kako je područje od samih početaka u ekološkoj proizvodnji.
„Svaki proizvod koji dolazi iz Kotara može se pratiti od samog polja do finalnog uratka – ekološki, prirodno i odgovorno. Od prvog dana imamo certifikate koji jamče našu posvećenost prirodnim praksama, a podrazumijeva se da ćemo tu praksu zadržati i nadalje.“ – pojašnjava Stanka.
Kotari raspolažu sa 40.000ha maslina i 11.000ha vinograda u kojima dominiraju francuske sorte poput merlota, cabernet sauvignona i shiraza, koje upravo u zadarskom zaleđu daju vrhunske rezultate. Ponosni su i na svoje nasade crljenka i maraštine – autohtonih hrvatskih sorata grožđa na koje u budućnosti planiraju staviti veći fokus.
Vina s autentičnim otiskom kotarskog terroira
U svojoj paleti brend Kotari za sad ima dvije etikete: Kotari Cuvée Crveni od sorti merlot, cabernet sauvignon i shiraz, te Kotari Merlot. Uskoro će iz podruma biti pušten Kotari Cuvee Selection – prestižno vino kojeg već sada smatraju krunom svojeg podruma, dok su za proljeće najavljeni Rose, Cuvee Bijeli Blanc de Noir, slatki Crljenak te Muškat žuti.
„Vinogradi Kotara imali su sreću i privilegiju od samih početaka biti u kontroliranoj ekološkoj proizvodnji, što samo po sebi postavlja više standarde prilikom kontrole kvalitete nego kada je riječ o konvencionalnom uzgoju. No, u ovim vinogradima je bitan faktor i navodnjavanje, koje se provodi tzv. medotom 'kap po kap'. Ono nam omogućuje i regulaciju kasnije količine alkohola u vinu, faktor koji uslijed klimatskih promjena postaje sve teže kontrolirati.“ – pojasnio je Robert Brkić, koji enološki potpisuje novu etiketu Crvenog Cuveea.
„Naš stari brend Mas-Vin proslavio se brojnim nagradama, naročito za crna vina. Najnagrađivaniji predstavnik vinarije je Crljenak, ponosni nositelj Decanterovog srebra. Riječ je o vinu bogatog voćnog okusa, s notama koje ga čine posebnim za naš terroir i koje osvaja na prvi gutljaj.“ – kazala je Jager
Novi dizajn i smjeliji stil prilagođen modernom vinskom tržištu
Novi vizualni identitet povjeren je poznatom dizajneru Vanji Cuculiću, koji je sudjelovao u redizajnu etiketa brojnih hrvatskih vinarija na način da kroz kreativni vizual kupcu dočara značajke terroira te priču i vrijednosti koje proizvođač želi komunicirati. Etikete vinarije Kotari u tom smislu nisu iznimka – već prvi pogled na njih osigurava primijećenost na polici svake vinoteke, a snažne boje i smjeli dizajn komuniciraju jednako takav sadržaj boce. Jer (Ravni) Kotari ne mogu i ne žele dati osrednja i beskarakterna vina koja ćete ubrzo zaboraviti.
Svakako valja obratiti pažnju i na Kotari maslinova ulja – kupaže Kotari i Kotari Pikant. Kotari su kupaža dalmatinskih sorti, dok je Pikant intenzivnijeg okusa s istarskim sortama. Oba ulja su obučena u nove bočice i etikete, spremne za tržište.
„HoReCa sektor već sada pokazuje interes za novu vinsku liniju Kotari, no vjerujem kako ćemo pravo pozicioniranje doživjeti na proljeće, kada je u planu puštanje bijelih i rose vina, koja će kompletirati paletu proizvoda. Kotari nude gastronomski zahvalna vina koja mogu pratiti jelovnike restorana od predjela do deserta te sam uvjeren kako će ugostitelji to vrlo brzo prepoznati.“ – komentirao je prodajni predstavnik Saša Zec.
Vina i ulja je trenutno moguće naručiti izravno od proizvođača, a uskoro će biti dostupna na policama Metroa i drugih trgovina. U izradi je i webshop koji bi trebao olakšati kupovinu i dostavu, a distributer Saša Zec (Vina Mosaica) pobrinut će se da ove vrhunske vinske uratke uskoro pronađete i na jelovnicima restorana.
---
Tekst i foto: Irena Lučić, diWine Croatia
Comments